sacomässan

Idag var vi på Sakomässan hela dagen. Och efter det har jag fått grov ångest.

Kolla,
Enda sen jag var liten har jag velat bli brandman. Tyckt att det verkar skit spännande verkligen! Men så en dag när jag var på ung 08 (var ett par år sedan!)så gick jag och pratade med en från brandkåren som sa att det var sjukt tufft att bli brandman som tjej, för att man måste klara massa fysiska tester. Så då slängde jag bort den lilla drömmen. Sen dess har jag istället sett mig själv som en sjuksköterska som jobbar på ambulansen.

SEN TILL IDAG.
Vi var på SACO mässan, där man kan gå runt och titta på olika högskolor, vidarutbildningar och så. Vi gick till brandbilen (såklart) och började snacka med några där. Så säger dom att det är större chans att komma in som tjej eftersom att det nästan inte finns några, och dom trodde definitivt att jag skulle klara fys-testerna (man ser ju krallig ut höhö). Så nu har jag tagit tillbaka min lilla dröm igen. Men hur fan vet man vad som är rätt belsut?!
ÅNGEST.
/L

Kommentera här: